Nedan har vi samlat ett antal av de frågor vi oftast får från våra kunder. Om du inte hittar ett svar på exakt vad du vill veta - kontakta gärna vår kundtjänst på telefon 0371-10888, chatta eller maila [email protected].

Order & betalning

Kan jag ändra på min beställnig efter att den är genomförd?

Nej. tyvärr. Om du vill redigera din beställning rekommenderar vi att du avbryter den ursprungliga beställningen och gör en ny istället.

När dras pengarna för mitt köp?

Pengarna dras från ditt konto när varan skickas från vår leveranspartner. Obs: När vi meddelas om att varan har skickats. Det kan hända att artikeln av någon anledning inte har skickats. Om vi får reda på det, hör vi av oss. Om inte, ring eller skriv till oss. Så löser vi det.

Jag har inte mottaget någon orderbekräftelse / faktura. Vad gör jag nu?

Kontrollera skräppost och/eller kontakta vår kundtjänst, som kan hjälpa vidare.

Kan jag få en rabattkod?

Vi använder fältet "rabattkod" i samband med tidsbegränsade kampanjer för nyhetsbrevsmottagare samt vid inlösen av presentkort.

Priser

Jag har köpt en varaa hos er, som det nu är rabatt på. Kan jag få pengarna tillbaka på mellanskillnaden?

Om du har köpt en standardartikel, som reduceras inom 14 dagar efter leverans (ångerrätt), kan du få mellanskillnaden återbetald. Men bara om du är privatkund - inte för företagskunder.

Jag har hittat samma vara billigare på en annan sida. Matchar ni det priset?

När det gäller en 100% identisk produkt (märke, modell, färg, storlek...) kommer vi att matcha priset så långt som möjligt. Artikeln måste finnas i lager och kunna transporteras från konkurrenten vid tidpunkten för prismatchningen. Priset som matchas inkluderar alltid frakt. Det vill säga vi matchar priset + frakten för objektet från konkurrenten. Stegfabriken Sverige AB förbehåller sig rätten att vägra prismatchningar när som helst och utan förvarning.

Leverans & transport

Vad kostar frakten?

Fraktkostanden för varje artikel anges på produktsidorna. Oavsett hur många artiklar du beställer betalar du alltid bara en fraktavgift.

När får jag mina varaor levererade?

En förväntad leveranstid är angiven för varje produkt.

Varförfår jag inte hela min order på en och samma gång?

Om du har flera artiklar i varukorgen kan det mycket väl hända att varorna skickas från olika lagerplatser. Vi samarbetar med lagerhotell och fabriker i Sverige, Danmark, Tyskland och .m. Artiklar av samma märke levereras oftast från samma lagerställe. Om du har kombinerat flera märken i din beställning skickas artiklarna från flera olika lager.

Kan jag själv hämta mina varor på ert lager?

Det går inte att hämta varor på vår adress i Smålandsstenar. - Det finns möjlighet att hämta själv hos Accessgruppen, Laggo, Skeppshultstegen och Wibe

Vad händer om jag inte är hemma när leveransen kommer?

Om du inte har gett tillstånd till att varan leverars utan kvittens, tas varorna tillbaka till godsterminalen. Därefter kommer vi att försöka komma överens om ett nytt datum för återleverans.

Jag har mottagit en vara med synliga skador på emballaget. Vad gör jag?

Om du är osäker på om varan har skadats ska du alltid göra en notering på fraktsedeln och göra chauffören uppmärksam på att det kan vara fraktskador och kontakta oss omedelbart. Om du ser att varan har skadats ska du vägra att skriva under fraktsedeln och omedelbart kontakta oss för ytterligare överenskommelse om leverans av en ny vara. Ta alltid en eller flera bilder om förpackningen skadas.

Jag har tagit emot en vara som är skadad vid ankomst. Vad gör jag nu?

Skadan ska rapporteras inom 24 timmar efter mottagandet. Det är viktigt att du inte använder objektet.

Levererar ni till utlandet?

Vi levererar i Danmark och Norge vid beställning Stigefabrikken.dk (DK) och Stigefabrikken.no (NO). Vid leverans till andra länder erbjuder vi leverans till hamnterminalen/transportcentret i SE, varifrån du själv kan ordna den fortsatta leveransen.

Retur

Jag har ångrat mitt köp. Vad ska jag göra?

Vänligen skicka ett e-postmeddelande om att du vill använda din ångerrätt. Du hittar vårt standardformulär i våra handelsvillkor här.

Kan jag ångra mitt köp genom att vägra att ta emot leveransen?

Nej. Om du vägrar att ta emot leveransen på grund av att du har ångrat ditt köp debiteras du en fraktavgift som motsvarar den kostnad vi har ådragit oss i samband med försändelsen och returen av dina varor.

Vem betalar för returfrakten?

Om du ångrar ditt köp betalar du själv för returfrakten.

När får jag mina pengar i retur?

Dina pengar kommer att återföras så snart vi har fått meddelande om att varan har returnerats till vårt lager och vår lagerpersonal har granskat artikeln så att den har kommit retur i ett säljbart skick.

Reklamationer

Min vara fungerar inte som den ska. Vad ska jag göra?

Så snart du upptäcker felet/skadan, vänligen skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst som förklarar vad det är för fel på varan eller om varan inte uppfyller avtalet? Om felet är något som uppkommer när stegen ska användas (händer det när stegen är utfälld eller liknande), beskriv när felet uppstår. Skicka bilder och eventuell video av problemet så långt som möjligt.

Showroom?

Kan man se och prova produkterna någonstans?

Vi har för närvarande inte något showroom i Sverige. Vissa föremål kan du se på vår adress i Slagelse, Danmark efter överenskommelse.